ARG

Igår skrev jag att jag hade skickat ett mejl till våran barnmorska, men jag hade skrivit en bokstav fel så jag fick tillbaka på min mejl "Delivery Status Notifiction.." Så jag skickade om det, och fick på autosvar att hon var sjukskriven.
Jahapp. Då tog jag och ringde upp på BVC men bara svaret att, "ingen telefontid nu så återkom imorgon" nånting i stil med det.
Jahapp. Då ringde jag vår vårdcentral, där de säger att jag kopplas vidare för att få knappa in telefonnummret så skulle de ringa upp under dagen, perfekt tänkte jag, men sedan kommer en en telefonröst som säger att telefonkön är överfylld och jag får återkomma senare eller under morgondagen. What???? Och jag hänvisas att eventuellt att ringa sjukhusrådgivningen eller akuta fall 112.
Jahapp. Ringde sjukhusrådgivningen där jag satt exakt på sekunden 26min och 30sek i telefonkö! Jag hade redan hunnit bli så irriterad på situationen så det var tur att det svarade en trevlig sköterska, hon började med att.. "ja du ska nog vända dej till din BVC" också drog jag hela historien. Då sa hon att det är ingen fara att vänta tills imorgon eller ta en promenad upp till BVC idag för de slutar 16.30 där, så hon sa att jag kunde ju bara knacka på och fråga om de hade tid och titta på Milians ögon.
Jahapp. Det blåste alldeles för mycket för att ta en promenad upp, sköterskan sa att det kunde bli jobbigt för hans ögon vid blåst eller solljus precis som när vi har ögoninflammation, så jag packade iväg mej och Milian i bilen för att åka upp. När vi väl är där så är ingången in till BVC stängd så jag ringer på dörren där det står "Personal" men ingen öppnar. Då blir jag skitless så jag ber André ringa ner på vårdcentralen och se om han kommer fram och det gjorde han och där är de lika snäsiga som vanligt och sa att det är dit vi ska vända oss om han är "sjuk" för det har inte barnmorskerna inget med att göra. Då fick vi ringa en distrikläkare och boka tid. Ja så där får vi ingen hjälp, hur fan ska man gå tillväga då? Kunde inte den här människan ha tittat om det fanns en tid när vi ändå var där eller skickat oss vidare eller sett till att vi fick en tid imorgon då eller nåt?! Om det ändå var dit vi skulle vända oss??!!!!!!!!!!
Jahapp. Det var bara att åka hem igen!

Fy fan vad jag är less på vårdens telefonsystem, hur ska man veta hur man ska göra om man inte vet hur det är uppbyggt, man kommer till telefonröstsvarare på telefonröstsvare och telefonnister. Om man ringer till vårdcentralen... varför kommer man till en telefonist det är ju knappast en sådan som man vill prata med!! Det borde bli telefonkö till skötersker på en gång som eventuellt får boka in en tid om det behövs! Så här är det varje gång! När vi nyss had flyttat närmare stan så stog vi fortfarande kvar på Nackstas vårdcentral för vi hade vår snälla bra-a barnmorska där och vi kände inte för att byta då, så vi fick höra det ett antal ggr att vi "tillhör egentligen centrum" utav andra arbetande där och det ska ju vara riktigt bla bla bla. Så nu när MIlian föddes bytte vi upp till centrums vårdcentral, bara för att inte behöva lyssna på det fler ggr. Det har resulterat i att vi går i en helt annan föräldragrupp som vi inte gick i när vi var gravid. Det är ingen ordning på någonting här inne! Jag som gnällde på Söråkers vårdcentral men nu tycker jag den bara är jättebra jämfört, för där får man ialla fall hjälp!
Det är ju förståligt iofs för den här vårdcentralen omfattar ju hela stan men ändå det är ju ännu en anledning till att bättra på den!

Det är telefontid 8-9 på morgen till ens barnmorska, men vad gör man om jag och Milian har vår sovperiod då? BVC om några borde ha mer varierande tider när det kommer till barn/föräldrars sovtider, den ena är ju inte den andra lika! Och nu när våran barnmorska är sjukskriven, hur gör vi då? Öppen mottagning hade BVC mellan 10-11 mån-ons LUNCH 12-13, vart får man reda på det om man inte får något svar övriga dagar? Ska man göra sej besväret och åka upp dit och titta på den där witheborden när man bor på andra sidan stan, fast nu lär jag nog ha det inprentat i huvuden ett tag framöver. Och försöker man mejla borde det ju gå till en annan barnmorska som kan svara om den ena är sjukskriven!

Vi står fortfarande på noll fast allt detta hänt idag. Vi får försöka göra ett försök att ringa vårdcentralen imorgon igen. Man vet redan vad man har att vänta sej, krångel på krångel! Less less less!


Kyss mej i arslet säger jag!



Kommentarer
Postat av: Andre

Det är verkligen helt sanslöst värdelöst. har idag tillbringat mycket tid på att försöka få kontakt med en människa, slutade med att jag fick ringa till en annan vårdcentral som kunde svara på lite frågor, men den sjuksköterskan hänvisade till "vår" vårdcentral. Det har ju varit så stort med att man nu kan välja egen vårdcentral. Och att det nästan skulle bli slagsmål om "patienterna" då vårdcentralerna får pengar för deras patienter. Svaret på den frågan var ett skratt och en grundlig förklaring att det var flera års väntetid om vi ville byta till den som hon jobbade på.
Och att hon inte kunde hjälpa mej.
SINNESJUKT system. att ingen protesterat!

2008-02-29 @ 12:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0